Pomocníčka, najväčšie tajomnstvo sa ukrýva za dverami

„Vitajte v mojej rodine,“ povie Nina Winchesterová a podá mi svoju elegantnú ruku s dokonalou manikúrou. Zdvorilo sa usmejem a poobzerám sa po mramorovej chodbe. Táto práca je mojou poslednou šancou na nový začiatok. Môžem sa tváriť, že som niekto iný. Čoskoro však pochopím, že Winchesterovci majú oveľa nebezpečnejšie tajomstvá než ja…
Každý deň im upratujem nádherný dom odhora až dolu. Chodievam po ich dcéru do školy. A varím chutné jedlá pre celú rodinu. Potom jedávam sama v maličkej izbe v podkroví. Usilujem sa ignorovať neporiadok, ktorý Nina dookola vytvára, len aby ma mohla sledovať, ako ho upratujem. Aj jej klamstvá o vlastnej dcére či rastúce trápenie jej manžela Andrewa. Lenže pri pohľade do jeho nádherných hnedých očí plných bolesti je ťažké nesnívať, aké by bolo viesť rovnaký život ako Nina. S obrovským šatníkom, luxusným autom, dokonalým manželom. Iba jediný raz si vyskúšam jedny z Nininých snehobielych šiat, aby som zistila, aké to je. Nina na to však príde… a keď zistím, že dvere mojej izby sa dajú zamknúť iba zvonku, je už neskoro.Napriek tomu sa upokojujem, že Winchesterovci netušia, kto v skutočnosti som. Nevedia, čoho som schopná…

The Housemaid
Title: The Housemaid
Series Number: 1
Kategórie: , ,

(recenzia môže obsahovať dôležité veci z deja)

Dej knihy

Millie sa snaží získať novú prácu po tom, ako sa vrátila z väzenia. Začiatky nového života, návrat k bežným činnostiam nie je pre ňu najjednoduchší. Po tom, ako dostane ponuku od Niny Winchester, jej život má nádej na skvelé začiatky. Mala sa stať chyžnou v ich krásnom, prepychovom dome. Ale ani len nevedela, do čoho sa púšťa.

Prvé problémy sa objavovali pri nehoráznom neporiadku v dome. Prišlo jej divné, že jej izba sa dá zamknúť len z vonakajšej izby. V tomto okamihu som si hovorila, že mne by to určite prekážalo! Problémy sa začali vynárať aj v okamihu, kedy jej Nina začala dávať čoraz horšie a bizardnejšie úlohy. Pri niektorých sa to nezaobišlo ani bez hrubých slov alebo výčitiek. Ale nemá na výber. S jej postavením a s minulosťou si dievča ako ona nemôže veľmi vyberať.

Ten pravý zvrat začína v momente, kedy na scénu prichádza manžel Niny. Môžem povedať len to, že atraktívnosť muža ju ohúri natoľko, že aj napriek problémom zostáva v práci. Keď sa dej začal zamotávať, moja myseľ začala pracovať. Myslela som si, že plány autrky som odhalila, čakala som na vysvetlenie, ktoré by ma len utvrdilo ale! na moje počudovanie sa napokon veci začali uberať iným smerom. Nechcem tu písať podrobnosti deja aby som náhodou nejakému čitateľovi nezobrala chuť z čítania a možného prekvapenia. Ale musím uznať, že sa mi to páčilo!

Dej sa niesol pohodovým tempom. Nenašla som žadnu pridanú vatu, ktorá by mi liezla na nervy alebo podobne. Bola to príjemná jazda, ktorá skončila prekvapením. Posledné stránky sa čítali strašne rýchlo a dokonca sa podarilo autorke moje domnienky zmiasť. Mám rada okamihy v podobných knihách, kedy si myslím, ako by to mohlo skončiť a napokon z toho vykvitne niečo úplne iné.

Hlavné postavy v deji sú vždy dôležité. Ak sa nájde čo i len jedna, ktorá prekáža už je problém. Ale tu som nemala pocit, že by mi nejaká postava prekážala. Millie bola postava, ktorá schovávala minulosť. Bolo na nej vidieť, že nedôveruje ľuďom hoci! Nachádzalo sa tam malé ale. Zamilovanosť do pána dokonalého. Aj keď musím uznať, že v jej postavení, kedy si život poriadne nestihla ešte užiť to je prijateľné.

Nina. Postava, ktorú som milovala. Neviem si pomôcť ale postavy, ktoré sa tvária ako záporáci si u mňa vždy nájdu správnu cestu. Ak sú samozrejme dobre napísaný. V jej prípade splnila očakávania. Čo sa týka manžela. Spočiatku bol pre mňa tŕňom v oku. Koniec ma prekvapil a to už je čo povedať.

Chcela by som povedať, že kniha stojí za prečítanie, odporúčam.