Šťastlivec a jeho cesta vesmírom

Šťastlivec a jeho cesta vesmírom

Humorný príbeh jedného únosu mimozemšťanmi, ktorý sa napokon ukáže byť reťazou viac či menej šťastných náhod. V snahe ujsť prenasledovateľom je hrdina vláčený vesmírom UI, ktorý až príliš často plače, že nemá čo na seba, najme si bodyguarda, ktorý nechce zabíjať, a zvedie ho krásna mimozemšťanka, ktorá sa nesmie zaľúbiť. Vo svete obchodu so šťastím, ktoré možno jediným dotykom ukradnúť či darovať, je šťastie nad zlato a niekedy aj nad zdravý rozum. Z nevedomého pozemšťana sa postupne stáva vynaliezavý chytrák, čo z každej zložitej situácie vyviazne nielen vďaka svojmu šťastiu, ale najmä vďaka priateľom, ktorých si získal.

Šťastlivec
Title: Šťastlivec
ISBN: 9788097075309
Published: 2012
Page Count: 328
Format: Brožovaná

Kniha Šťastlivec vyhrala prvé miest O poklad moravského sklepa 2011. Už v anotácii je sľubované humorné dielo a ja som bola zvedavá, či to bude pravda. Kniha si ma na moje počudovanie získala hneď prvou kapitolou a ja som bola presvedčená, že ma čaká nezabudnuteľný zážitok.

Dej a vykreslenie prostredia

Maxim Markus Alexandri je jedna z hlavných postáv, ktorú pred vlastnou svadbou unesú mimozemšťania. Pre niekoho by to bolo katastrofálne, no napokon sa to ukáže ako šťastný krok. Na mimozemskej lodi sa stretáva s UI menom Brill, s ktorým sa následne spriatelí. Do jeho života a cesty sa mu pripletie mnoho ľudí, mnoho nových tvárí rôznych rás a Maxim nachádza aj nové priateľstvá.

Celý dej knihy sa odohráva vo vesmíre, kde Maxim so svojimi novými priateľmi cestujú z planéty na planétu a snažia sa zistiť informácie, ako by sa mohol dostať domov. Nemyslela som si, že sa do takej malej knihy zmestí toľko akcie. Musím povedať, že dobrodružstvo, ktorým si prechádzal Maxim na rozličných planétach, sa mi vrylo pod kožu a na konci bolo pre mňa naozaj ťažké rozlúčiť sa s týmto svetom. Ak by som sa mala zamerať na jednu planétu a na život, ktorý tam bol vykreslený, rozhodne by to bola planéta Delfax 1. Hoci pri tom štýle, kde sa takmer celý život odohráva pod hladinou vody, by som sa po pár minútach utopila. Ale určite by to boli najkrajšie minúty v živote!

Vykreslenie postáv a cestovanie vesmírom sa mi páčilo. Možno scifi knihy nie sú presne to, k čomu inklinujem, ale aj napriek tomu sa mi to páčilo natoľko, že si ma svet získal od prvého okamihu. Páčilo sa mi vyobrazenie šťastia. Možno by niekto povedal, že na jedného človeka je toľko šťastia v živote až priveľa, ale tie okamihy, ktoré sa diali Maximovi, boli niekedy vykreslené ako ten najviac katastrofický scenár. A napokon každá vec dopadla najlepšie, ako len vedela.

V prvom rade musím podotknúť, že hlavné postavy sa mi páčili natoľko, že by som bola ochotná za nimi vycestovať aj do vesmíru, ak by to bolo možné. Už ako bolo spomínané, prvé stretnutie Maxima bolo s UI menom Brill. Bolo pre mňa komické vidieť ich budovanie vzťahu. Jeho správanie, reagovanie na určité veci! Niekedy som mala pocit, že mu najviac záleží len na novom oblečení, ktoré by mohol dostať. Milovala som ho. Na scénu ale neskôr pribehol DeVian a moje srdce si vybralo favorita. Čo sa týka vykreslenia postáv, nenašla som tam žiadnu, ktorá by nemala hĺbku. V knihách sa mnohokrát stretávam s tým, že postavy si ku mne nenájdu cestu. Sú ploché, nezáživné, strojené a nič mi neponúknu. Ale v tejto knihe sa tak nestalo. Za krátky čas som mala možnosť vidieť budovanie silného priateľstva, spojenectva a možno to bude aj silné slovo, ale aj rodiny. Pretože jeden pre druhého vedeli obetovať život. Nimfa! Na tú by som nemohla zabudnúť. Žena, ktorá sa k Maximovi, ako inak, dostala náhodne s prihodeným šťastím. Dalo by sa hovoriť o tom, že mi niekedy liezla na nervy, ale nie tým otravným spôsobom. Čo sa týka Maxima a jeho milostného života, bola som nesmierne rada, že tie scény sa dotýkali len okrajovo a neboli v knihe popísané do úplných detailov. Mám pocit, že by z toho mohol byť len kameň úrazu. Aspoň z môjho hľadiska.

Chcela by som sa veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Hydra za možnosť prečítať si túto útlu knihu, ktorá so mnou cestovala sem a tam. Je prispôsobená k tomu, aby si ju človek hodil do tašky a niekde vycestoval. Už keď som knihu dostala v rámci spolupráce, bolo mi “sľúbené” humorné dielo. A budem sa možno opakovať, ale stalo sa tak! Kniha ma vedela v mnohých momentoch rozosmiať. Knihu som len so smutným pohľadom odkladala do poličky s pocitom, že by som si chcela prečítať viac. Hoci! Ten koniec! Na ten by som úplne zabudla. Veď ja potrebujem ďalšie vysvetlenia!