Tri malé prasiatka

Tri malé prasiatka

Odhalí pravdu, aj keby ho mala zabiť. Pred piatimi mesiacmi bola Billie, žena šéfinšpektora Ketta, unesená pri prechádzke Londýnom. Päť mesiacov bez jedinej stopy, dôkazov a podozrivých. Až doteraz. Keď rutinná policajná prehliadka odhalí sieň hrôzy pod jedným z najdrahších domov v meste, vyšetrovatelia objavia stopy, ktoré poodkrývajú Billiin osud aj identitu jej únoscu – záhadného vraha známeho pod prezývkou Prasák. Kett, túžiaci po odpovediach, ale v zúboženom stave, v akom ho zanechalo jeho posledné vyšetrovanie, sa vracia do Londýna, aby vyriešil najosobnejší a najnebezpečnejší prípad svojej kariéry – prípad, ktorý ho postaví tvárou v tvár hrôzostrašnému zlu. Nemá tušenie, či je Billie mŕtva alebo živá. Nevie, či už nie je na jej záchranu príliš neskoro. Prisahal však, že pôjde do samotných pekiel a zase späť, aby odhalil pravdu o tom, čo sa jej stalo. A peklo už ho očakáva.

Three Little Pigs
Title: Three Little Pigs
ISBN: 9788027713646
Page Count: 272
Series Number: 3

(Recenzia môže odhaľovať dôležité udalosti deja)

Jedná sa o tretiu časť série, ktorá je venovaná detektívovi Robertovi Kettovi. Až po prečítaní diela som zistila, že ide o pokračovanie. Ale pri podobnom štýle, kedy sa séria zameriava na jedného detektíva, nie je chybou začať aj inými dielami. Po prečítaní tejto knihy som si istá, že siahnem aj po ďalších dieloch. Ale prejdime k veciam postupne.

Robert Kett je detektívom Londýnskej metropolitnej polície. Jeho žena bola násilne unesená pred piatimi mesiacmi. Všetko ostalo na pleciach Robbieho. Starostlivosť o ich spoločné deti, domácnosť. Nevedel sa vyrovnať s tým, že zmiznutie jeho manželky a pátranie nikam nepokračuje. Musím povedať, že začiatok knihy ma náramne prekvapil a vniesol okamžite do deja. Páčilo sa mi, že kniha nesie určitú dramatickosť, brutalitu a násilie.

Priamo začiatok nás zavedie k scéne, ktorá nie je pre každého čitateľa. A toto bol prípad, kedy som si povedala, že knihu si musím zaručene prečítať! Napínavý začiatok bol dokonalou stratégiou.

Robbie bol posadnutý pátraním po svojej nezvestnej žene. Nadriadení sa rozhodli z prípadu jeho prítomnosť eliminovať. Ale dá sa to? Nevedel prestať myslieť na ženu, na to, čo sa s ňou stalo a kde sa môže nachádzať. Nechcel si pripúšťať ten fakt, že by mohla byť mŕtva. Nedokáže to pustiť z hlavy najmä kvôli tomu, že vie, že je príliš blízko, aby našiel a prišiel na záhadu prasačieho muža.

Príde jeden telefonát a Robbie sa dozvedá, že jedna žena bola nájdená. Nachádza sa v opustenom dome. No nezdá sa, že by to bol obyčajný, opustený dom ale miesto, kde sa vykonávajú rôzne praktiky. Po zavraždení ďalšieho dôstojníka sa stáva celý prípad hrou o čas. Kett je pripravený ženu získať späť bez ohľadu na to, či to stojí jeho život, kariéru alebo zdravý rozum.

Na knihe sa mi páčilo, že sa Robbie nemieni zastaviť. Dokonca nepočúva nadriadených, korí sa ho snažia držať v ústraní. Možno sa vrhá do situácií na vlastnú päsť, ktoré sú nebezpečné, ale neurobil by to každý človek, ak by a jednalo o blízku osobu? Nevie, komu môže veriť a komu nie. Veci nie sú na prvý pohľad také jednoduché, ako sa môže zdať.

Neprezradím záver knihy. Už len z toho dôvodu, aby som čitateľa neobrala o pekný zážitok. Ale môžem s istotou povedať, že toto nebola posledná kniha, ktorú som od autora čítala.

Kniha sa čítala s ľahkosťou, dej napredoval a mal gradáciu. Malo to všetko, čo som od knihy očakávala. Postavy v knihe boli napísané realisticky a uveriteľne. Aspoň podľa môjho názoru. Rada som sledovala Robbieho a jeho bezmocnosť. Vykreslenie ťažkých chvíľ, ktoré si musel zažiť a ktoré ho posielali dopredu. Mám rada postavy, ktoré si v knihe musia prejsť ťažkými okamihmi. A kvôli tomuto sa teším nás ďalšiu knihu, ktorá mi od autora pristane v rukách.