Časonauti, tajomní a neohrození cestovatelia v čase. Existujú mimo bežného času a priestoru, čím tak trochu popierajú jeho základné pravidlá a z pohľadu vesmíru sú možno nepochopiteľnou anomáliou. Ich poslanie je však dôležité. Strážia nemennosť základného časového prúdu a konzistentnosť časovej línie. Krehká kauzalita časových väzieb sa môže narušiť veľmi ľahko, a to by mohlo mať na ďalekú budúcnosť nedozerné následky.
V našej minulosti sa nachádza pár pozoruhodných, neraz nevyjasnených záhad a historických udalostí, ktorým sa časonauti rozhodli pozrieť na zúbok. Pri riskantných cestách časom skúmajú, či neboli nejako ovplyvnené a či nebola narušená autenticita pôvodného časového prúdu. To nemusí byť jednoduché, pretože sa neraz dostanú do osudovej dilemy: očistiť časový tok od umelých zásahov aj za cenu rizika, že sa drasticky zmení budúcnosť, alebo do toho záhadného ladenia nezasahovať, pretože je celkom možne, že bez neho by ľudstvo dávno neexistovalo.
Lenže aj časonauti sú len ľudia a môžu sa mýliť.

Časonauti
Title: Časonauti
ISBN: 9788089968831
Page Count: 224
Kategória:

Kniha je tvorená desiatimi poviedkami, ktoré sú obohatené krásnymi ilustráciami od Jakuba Šimjaka. Musím pochváliť jeho prácu na každej ilustrácii a taktiež aj na prevedení obálky. Na dvoch poviedkach sa k spolupráci podujala aj autorka Naďa Vojteková.

Musím sa priznať, že na začiatku knihy som mala menšie obavy. Sci-fi ako žáner si ku mne stále hľadá cestu a ja mu utekám tak ďaleko, ako sa len dá. Bude to zjavne dlhotrvajúci boj, pri ktorom sa ani jedna strana nebude chcieť vzdať.  Ale v momente, kedy som zobrala túto knihu do rúk, nevedela som sa odtrhnúť.

Aj napriek tomu, že dej knihy bol tvorený poviedkami, dokázali na seba nadväzovať. Možno nie úplne harmonicky a ľahko, ale nič mi nebránilo v čítaní pokračovať. Ba naopak. Poviedky som brala ako ucelené časti. Každú poviedku som si vedela vychutnať. Mala určité napätie, ktoré ma nútilo prevracať jednu stránku za druhou a hltať slovíčka. Niekedy som si priala, aby som vedela čítať rýchlejšie, inokedy pomalšie, aby som sa s knihou nemusela rozlúčiť. Prišlo aj na momenty, kedy som chcela vstúpiť do knihy, prežívať tie dobrodružstvá s nimi. Vyskúšať si skafander a skákať z jednej časovej línie do druhej. Povedzme si pravdu, kto si aspoň raz za život neprial skákať v čase? Pozrieť sa do minulosti na rôzne krásne miesta. Alebo prostredníctvom skoku do minulosti zažiť nejaké zaujímavé udalosti.

Štýl písania mi prišiel sympatický. Bolo jednoduché sa do textu začítať. Bolo cítiť, že autor sa v žánri pohybuje ako ryba vo vode. Páčili sa mi technologické prvky, ktoré knihe nemohli chýbať. Rovnako aj výber časových udalostí, čo predstavovalo skoky časonautov.

Hneď prvá poviedka, ktorá otvárala príbeh Časonautov, sa u mňa zaradila medzi najobľúbenejšie. V poviedke sa prvýkrát stretávame s hlavným hrdinom príbehu, ktorého meno nám nie je doposiaľ známe, pri nemilej udalosti. Hirošima zmenila životy mnohých ľudí, ale taktiež zasiahla aj časonautov. Neznámy sa prvýkrát stretáva s kadetkou Ayumi. Ich spoločné dobrodružstvá sa mohli začať!

V prvom rade chcem povedať, že vykreslenie postáv sa mi veľmi páčilo. Hlavná mužská postava (naozaj mi vadí, že nepoznám jeho meno!) mi bola od začiatku sympatická. Vykreslenie priateľstva a následne romantickej linky medzi ním a Ayumi mi prišlo jednoduché a plynulé. V tomto prípade mi romantika neprekážala (keďže pri niektorých iných knihách jej plytké vyobrazenie nedokážem predýchavať). Ich vzťah sa budoval postupne, v mojich očiach sa medzi nimi nachádzala správna dynamika a nič nebolo uponáhľané.

V knihe máme možnosť nahliadnuť do života aj iných časonautov. Spoznať ich ale nebolo pre mňa dostačujúce a pevne verím, že príde ešte ich čas a budem mať možnosť prežívať s nimi jedno dobrodružstvo za druhým. Ako sa stránky v knihe míňali, uvedomovala som si, že sa nechcem dostať z vytvoreného sveta von. Najradšej by som si knihu opäť zobrala do ruky a vnorila sa do kože časonautov.

Musím podotknúť, že som počas čítania tejto knihy našla aj jedno negatívum. Bola by som rada, ak by kniha bola rozsiahlejšia a ja som mala možnosť nachádzať sa v životoch časonautov o trocha dlhšie. Taktiež moje srdce prahne po ďalších časonautoch, ich skokoch, dejových líniách, zážitkoch. Potrebujem vedieť o nich viac, chcem sa k nim priblížiť. A z toho dôvodu dúfam, že časonauti ešte dostanú hlavné slovo!

Určite si pozrite aj viac vecí:

Recenzia na Časonautov od Bašky

Recenzia na Časonautov od jemiplano