Escape! - tajomstvá vždy vyplávajú na povrch - Vydavateľstvo Príbeh
Escape! – tajomstvá vždy vyplávajú na povrch

Cheryl sa čoskoro dozvie, že ľudia, s ktorými pracuje, majú tajomstvo. Také, pre ktoré sú ochotní zabiť. Cheryl je nové dievča v práci, a preto má pocit, že nemá na výber, keď je požiadaná, aby išla na „firemný výlet“. Ona a jej šiesti kolegovia budú zamknutí v miestnosti, kde im pomôžu len ich dôvtipy. Ak utečú včas, budú odmenení. Zlyhanie nesie svoje následky, ktoré môžu byť smrteľné.

Escape!
Title: Escape!
ISBN: 978-1796276886
Page Count: 214
Format: E-book
Značky: ,

Knihy s podobnou tématikou sa postupom času stávajú mojou srdcovou záležitosťou. Aj napriek tomu, že sa nejedná o druh kníh, ktoré by ma vedeli prekvapiť ich nápaditosťou, čo sa týka hlavnej dejovej línie a uberaním sa príbehu, zaujímajú ma iné veci. Všetci vieme, že v podobných knihách budú umierať ľudia. Jeden za druhým, kým neostane len malá hŕstka alebo dokonca len jeden človek. Ale práve v týchto knihách ma zaujíma, ako sa autor vie vyhrať s predstavivosťou, ako zobrazí postavy, aké nástrahy ich budú čakať alebo dokonca to, ako veľmi budú trpieť. Dúfať v šťastný koniec? Pri čítaní týchto kníh to v mojom prípade nehrozí. Čitateľ vie, že postavy budú zomierať. Ale je len na autorovi, ako to dokáže poňať.

Skupinka zamestnancov, ku ktorým sa na poslednú chvíľu pripojila aj Cheryl, dostala ponuku na od doposiaľ neznámej firmy na to, aby využili ich priestory. Escape room. Pri myšlienke, že ich šéfovi neprišlo ani len trochu zvláštne, že firma mu podsunula aj zoznam “hostí”, som nevedela, či je postava Happyho tak jednoduchého zmýšľania, alebo sa autor knihy rozhodol do príbehu zasadiť až príliš jasné indície.

Tím dostáva jasné pokyny. Všetky svoje osobné veci, mobily a peňaženky musí nechať na mieste a nasledovať prvé pokyny. Escape room bola tvorená kontajnermi. Mali deväťdesiat minúť na to, aby sa za pomoci správneho riešenia dostali na slobodu. Hra sa mohla začať.

Postupne skupinka prichádzala na to, že každá miestnosť je venovaná odhaleniu jedného z hriechov, ktorého sa dopustili. Niekto okrádal firmu, niekto podvádzal a niekto bol vrahom. Bolo dôležité, aby sa vinná osoba priznala medzi svojimi kolegami. A ak sa to nestalo a snažila sa nejaká postava oklamať pravidlá, tak prichádzal čas trestov a smrti.

Čo sa týkalo postáv, nevytvorila som si k nim žiaden vzťah. Možno ak by sa ma niekto spýtal odstupom času, aby som povedala ich charakterové znaky, nevedela by som si spomenúť ani na mená. Ale v tomto príbehu a v tomto námete deja mi neprišlo až také dôležité ísť do hĺbky postáv. Aj keď samozrejme postupne vychádzalo na povrch, že každá z postáv má nejaké tajomstvo. Aj napriek tomu, že Cheryl bola hlavná postava, ktorá tam nemala čo robiť a stávala sa takzvaným pozorovateľom odhalenia pravdy, nedá sa povedať, že by som si k nej našla nejaký bližší vzťah.

Čo sa týka spracovania, kniha sa mi páčila. Na začiatok by som chcela upriamiť pozornosť na obálku, ktorá ma donútila siahnuť po knihe a prečítať si ju. Následne sa mi páčil jednoduchý štýl autora, kedy mi nerobilo problém čítať v angličtine. Kniha mala jednoduché spracovanie, žiadne komplikované vety, žiadne komplikované myšlienky.

Ale čo knihe musím vytknúť bola absencia rochu viac toho pravého, surového trýznenia postáv. Vedela by som si predstaviť mnoho spôsobov, ako by autor okorenil príbeh. Zdá sa, že sa viac sústredil na odhalenie hlavného zločinu, pre ktorý bola skupinka ľudí pozvaná na teambulding do Escape room, ako na ich postupné likvidovanie. Kniha v tomto ohľade u mňa stratila poriadný kus potenciálu.

Aj napriek tomu, že kniha mala svoje nedostatky, kedy som očakávala trocha viac napätia, krvi, kriku, trýznenia postáv, čítanie som si užila a v mojom prípade spadá skôr do oddychového čítania.