Hide – Je čas zahrať si hru

Hide – Je čas zahrať si hru

Výzva: strávte týždeň ukrytý v opustenom zábavnom parku a nenechajte sa chytiť. Cena: dostatok peňazí na to, aby sa všetko zmenilo. Napriek tomu, že všetci zúfalo túžia po víťazstve – aby sa zmocnili svojej vysnívanej budúcnosti alebo unikli svojej strašidelnej minulosti – Mack si je istá, že dokáže poraziť svojich konkurentov. Stačí sa schovať a v tom je expertka. To je dôvod, prečo je nažive a jej rodina nie. Ale keď ľudia okolo nej začnú jeden po druhom miznúť, Mack si uvedomí, že táto súťaž je zlovestnejšia, než si dokonca myslela, a držať spolu môže byť jediný spôsob, ako prežiť. Štrnásť súťažiacich. Sedem dní. Všade sa schovať, ale nikde utiecť. Poď von, vyjdi, nech si kdekoľvek.

Hide
Title: Hide
ISBN: 9781529150254
Page Count: 256

Mala som obdobie, kedy som vyhľadávala knihy, v ktorých figuruje nejaká hra. Bolo to pre mňa zaujímavé vidieť predstavivosť autora, ako sa dokáže popasovať s odpratávaním tiel. Ak si niekto myslí, že je jednoduché len tak zabiť postavu, tak sa mýli. Skús to urobiť rafinovane, premyslene, detailne, nápadito a stanem sa tvojím verným čitateľom.

Kniha opisuje smrteľnú súťaž s vyslovene jedinečnou cenou, ktorá sa nachádza v opustenom zábavnom parku. Musím uznať, že sa mi páčil výber prostredia, v ktorom sa kniha odohrávala. Predsa len sa jedná o zábavný park. Tak prečo si neužiť trocha zábavy?

Postavy boli izolované od skutočného sveta, zatvorené v zábavnom parku, kde mali vytrvať sedem dní. Štrnásť súťažiacich sa zúčastní týždňového turnaja na schovávačku, kde výhra predstavuje až 50.000 dolárov. Medzi postavami sa našli takzvaní vizionári moderného sveta, ktorí by najradšej výhru využili v prospech svojej publicity a naštartovaniu vysnívanej kariéry. Ale medzi súťažiacimi sa nachdázali aj tí, ktorí boli takmer na okraji spoločnosti. Práve tí ľudia by použili výhru na život. Vyhrať môže len jeden a jediná vec, ktorá ich od toho delí, je schovať sa tak, aby ich nikto nenašiel. No čo sa stane, ak človeka nájdu? je z kola von. Samozrejme, že neodkráča zo zábavného parku po svojich nohách. A presne toto na knihách podobného charakteru milujem!

Príbehom nás prevádza hlavná postava Mack, ktorú som už spomínala vyššie. Jedná sa o mladú ženu, ktorá si myslí, že dokáže vyhrať hru už len kvôli tomu, že schovávať sa je súčasťou jej života. Mack prežila hotové peklo, kedy sa jej podarilo prežiť vraždiace jatky jej otca. Dúfala som, že to nebude také jednoduché. Že už na samotnom začiatku budem vedieť, kto napokon vyhrá. Hoci sa zamýšľam nad tým, je to vôbec podstatné? Napokon nejde len o peniaze, ale o prežitie. Ale musím uznať, že zapamätať si ich mená bolo pre mňa naozaj obtiažne. A čo sa stane, ak autorka vo svojej knihe pomenuje dve postavy rovnakým menom? Hovorím si, prečo?!

Páčilo sa mi, že sa autorka zamerala na vybudovanie vzťahu medzi určitými postavami. Kedy mne ako čitateľovi odhaľovala pomaly charaktery a ja som len dúfala, že ten daný človek nezomrie. Alebo ak už áno, nech je tá smrť epická. (Možno je to zvláštna kombinácia, ale ak si niekedy vytvorím čo i len malý náznak vzťahu k postave a autor sa rozhodne zobrať tej postave život, chcem aby to bolo nejakým lepším spôsobom, ako len “spadnutie” z útesu, prejdenie cez prechod na červenú, zvláštna autonehoda a pod.)

Prostredie knihy bolo skutočne dobrou voľbou. Zarastené atrakcie boli pre mnohých súťažiacich lákadlom, pričom si mysleli, že je priam nemožné ich skrýšu nájsť. Prelínanie prítomnosti a minulosti, kedy má čitateľ možnosť dozvedieť sa aj viac z minulosti, bolo výborným počinom!

Čo sa týka dynamiky knihy, z môjho pohľadu sa jednalo o trocha pomalší začiatok. Ale aj napriek tomu mi ponúkla spracovanie príbehu (kde samozrejme nemôžeme hovoriť o úplne originálnom nápade, ktorý by mi spôsoboval husiu kožu) a splnila očakávania, ktoré som od knihy mala. Hoci to nebola kniha, pri ktorej by mi spadla sánka a ja by som ju chcela mať vytetovanú na koži do konca života, tak na jedno prečítanie som spokojná. Niekedy som rada za rovnaké knihy, ktoré si zvolím len na základe obálky. Je zvláštne, že sa hovorí, aby sa kniha nesúdila podľa obalu. Ale mnoho kníh, do ktorých sa rozhodnem ponoriť, čo sa týka čítania v anglickom jazyku, je založená predovšetkým na prvom dojme z obálky knihy. A čo sa týka tejto obálky, tak sa mi páči.

Ale čo sa týka viac podrobností deja, ako to skončilo, ako boli ľudia zabití? To nebudem prezrádzať. Čo sa tam nachádzalo? Kto za tým bol? Otázky, na ktoré v tejto recenzii odpoveď nenájde žiaden čitateľ. Aj z toho dôvodu, že sa chcem vyvarovať spojlerom. Ale ak ťa čo i len náznakom zaujala kniha, daj jej šancu.