Lovec bábik – Viete čo robia vaše deti na internete?

Povinné čítanie pre rodičov … násťročných! Žijeme vo virtuálnej dobe, ktorá nás úplne pohltila. V dobe, kde nás najviac zaujíma, koľko lajkov máme pod svojimi príspevkami a fotografiami. Je to doba retušu, poloprávd a ilúzií. Doba, v ktorej svoje problémy riešime výhradne s cudzími ľuďmi, a v ktorej na názore najbližších akoby ani nezáležalo. Je to doba, v ktorej akoby sa naša popularita odvíjala iba od toho, koľko máme „priateľov“ na sociálnych sieťach. Kto je však skutočným priateľom a kto iba vlkom v ovčom rúne?
Bohužiaľ, žijeme v čiernej dobe, v semeništi kybernetických predátorov, ktorí iba čakajú na svoju príležitosť „zaútočiť!“ Sú ako diabli, ktorí ak zavetria slabinu, roztrhajú svoju obeť na franforce. A sú to vaše deti, na ktoré si brúsia svoje ostré tesáky. Jediné, na čom im záleží, je ukojenie vlastných chúťok a ich krv.
Viete, čo robia vaše deti na internete? Viete s kým si píšu? Viete aké stránky vyhľadávajú? Ak vám záleží na bezpečí vašich detí, nech je vám tento príbeh výstrahou!!!

Lovec bábik
Title: Lovec bábik
ISBN: 978-80-8197-518-9
Page Count: 448

Mrazivý príbeh, ktorý si nesie silnú myšlienku. Výborná kniha s odporným námetom, ktorý je aj napriek všetkému súčasťou nášho života. Je až desivé pomyslieť na to, že sa podobné veci stávajú vo svete. Nehovorím zahraničí, kedy by sme nad podobnými vecami len zatvorili oči a povedali, že sa nás to netýka. Podobné zverstvá sa odohrávajú aj u nás. Na knihu som mala zálusk už dlhšiu dobu, dokonca sa aj v mojej knižnici nachádzala nejaký ten piatok a jedného pekného večera som sa rozhodla, že si prečítam pár kapitol. Lenže jedna kapitola striedala druhú a ja som ju čítala do rána. A neľutujem, nevedela som sa odtrhnúť. Chcela som vedieť viac, chcela som sa dostať na koniec a zistiť, kto je páchateľom. Ale pôjdeme postupne.

Dej knihy

Autor sa rozhodol látku postaviť hneď na začiatku vysoko. Nabral rýchle tempo, okamžite nám predostrel obraz v ktorom mladé dievča vo veku približne dvanásť rokov sedí na stoličke za stolom uprostred lesa. Možno by to nebolo až také zvláštne. Ak by nevyzerala ako bábika. Mladé, útle telíčko bolo zaujímavým a môžem povedať, že aj rafinovaným spôsobom upravené tak, aby aj po smrti dokázalo predstavovať dojem toho, že dievča sedí vzpriamene na stoličke. Pri detailnom popise, či to bolo pri spôsobe ako sa to urobilo alebo spôsobe úmrtia človeku naskočí husia koža. Ale čo sa deje v takom stave so mnou? Čím brutálnejší opis, ktorý vo mne dokáže vytvoriť atmosféru, tým som spokojnejšia. A keďže toto dielo je zaradené do krimi, tak som mala určité nároky. V tomto ohľade som bola spokojná.

Už pri anotácií je napísané, že by si knihu mali prečítať rodičia detí. Na jednu stranu si viem predstaviť, že by to bolo pre nich ťažké čítanie. Čítať o vraždách alebo možno skôr o spôsobe usmrtenia dieťaťa, ktoré by sa mohlo nachádzať vo veku ich vlastného potomka by nebolo najlepšie. Ale čo tým vraždám predchádzalo? V knihe je krásne napísané, ako sa predátori na internete správajú k dievčatám v mladom veku. Niektoré pasáže v knihe boli napísané vo forme prepisu správ z internetu. Čo musím uznať, že bol veľmi dobrý ťah, pretože to len podtrhávalo atmosféru samotného príbehu.

Samotná kniha je tvorená krátkymi kapitolami. Z niekoľkých pohľadov prostredia. Ako čitateľ som mala možnosť nahliadnúť do vyšetrovania ale taktiež aj do okamihov, ktoré predchádzali vraždám, taktiež som mala možnosť nahliadnuť do života jedného zbohatlíka, ktorý bol jedným z nich. A toto som tušila už v momente, keď prišiel na scénu!

V knihe sa nenachádza len jedna vražda. Máme možnosť ísť po stope človeku (alebo je v tom viac ľudí? kto vie), kto sa rozhodol konať opakovane. Rovnaká šablóna, iné miesta, iné veci. Bolo pre mňa zaujímavé napokon zisťovať, aký bol dôvod vybrania si určitého dievčaťa.

Moje srdiečko bolo potešené v okamihu, kedy sa v jednom z dialógu používala aj východňarčina. Nehovoriac o zvolenom prostredí v ktorom sa kniha nachádzala. Slovensko? dokonca východ? áno prosím. Ale aby som túto knihu neprechválila do samotného neba musím s malou dušičkou povedať, že som našla aj nejaké negatíva, ktoré spôsobili stiahnutie jednej hviezdičky v koncovom hodnotení.

Kniha obsahuje niekoľko gramatických chýb. Na samotnom deji mi to neubralo, vedela som sa do príbehu začítať, nebolo ich až toľko, kedy by som prevracala očami (veď ja sama nie som človek, ktorý by napísal niečo bez chýb) ale pri vydanej knihe by sa mohlo dávať na budúce väčší pozor.

Kapitoly boli písané štýlom, ktorý by vás mal nútiť okamžite začať čítať ďalšiu. Mnohokrát sa stalo, že na konci kapitoly sa ukázali nové stopy a ja som musela čítať ďalej. Keďže som už vyššie spomínala, že kniha je napísaná vo forme krátkych kapitol, pri niektorých som už mala pocit, že je to sílené. Mala som pocit, ako keby za každú cenu sa mala kapitola ukončiť nejakým hľadáčikom. 1x možno 2x v knihe sa mi stalo, že po prečítaní ďalšej a ďalšej kapitoly sa na spomínaný hľadáčik zabudlo.

Vykreslenie postáv sa mi páčilo. Dokonca mi ani nevadilo, že v knihe sa objavila jemne načrtnutá romantická linka medzi dvoma vyšetrovateľmi. Nebolo to nič prehnané. Skôr sa jednalo o čerešničku na torte alebo také menšie pozlátko celého príbehu.

Roman bol mojou obľúbenou postavou. Húževnato chcel prísť na zúbok predátorom na internete. Bolo to zapríčinené len jeho charakterom alebo aj tým, že sám má doma dievča vo veku dievčat, ktoré lákali pomocou rôznych praktík? Musím uznať, že jeho charakter mi prirástol k srdcu a aj napriek tomu, že sa v niektorých prípadoch správal agresívne alebo sa zdalo, že rýchlejšie koná, ako premýšľa, tak sa mi vryl pod kožu.

Rozhodne knihu odporúčam. Silný príbeh s ešte silnejšou témou pri ktorej mnoho ľudí zatvára oči. Autor sa nebál vykresliť realitu, pridať surovosť a predložiť dielo, ktoré v čitateľovi vzbudí mnoho otázok a myšlienok. Verím, že táto kniha nebola poslednou, ktorá sa mi dostala do rúk od autora. A ja sa teším na ďalšiu spoločnú cestu, kedy sa vydám do vôd prípadov napísaných rukou Romana Horňáka.