Vladykova pomsta – túžba po pomste ovládla aj moje srdce

Fantasy o pomste, ktorá zaslepuje. Ale aj o láske, ktorá by možno dokázala liečiť. Bratia v zbrani si pozreli do očí, plamienok zdieľanej nenávisti medzi nimi preskočil a rozpálil okolie. Ako na povel sa rozbehli k miestu, odkiaľ sa ešte niesla bojová vrava. Zbehli dole schodiskom, rovno do hodovnej siene. Hodovalo sa vo veľkom. Krv striekala, ľudia ručali a vrieskali. Obaja muži však zastali na poslednom schode. Váhali. Ako spoznajú, kto je nepriateľ, a kto by mohol bojovať s nimi? Ľahko! Karoliho ľudia len čo zočili vladyku, rozbehli sa mu v ústrety, na seč očividne pripravení. Sekeráš zrazil päty, prstami zovrel rukoväť svojho Pomstiteľa a sekeru nechal, nech sa mu zahniezdi v dlani. Potešila sa.

Vladykova pomsta
Title: Vladykova pomsta
ISBN: 9788089968985
Žáner:
Page Count: 240
Edition: 1

(recenzia môže obsahovať dôležité okamihy z deja)

Na začiatok by som chcela upriamiť pozornosť na krásne prevedenie obálky. Tá ma okamžite nalákala a presvedčila, že knihu musím vlastniť doma. A to som ešte netušila, aké prekvapenie ma čaká vo vnútri. Ilustrácie, ktorými kniha bola obohatená, boli krásnym oživením. Zapadlo to do seba ako správne puzzle.

Od začiatku ma kniha vtiahla do deja. Prechádzala som veľkým dobrodružstvom s hlavnou postavou. Na začiatku mi autorka na zlatom podnose pred ostrila obraz mučenia. Zahrialo ma to pri srdci, keďže mám rada knihy, ktoré dokážu opísať psychickú aj fyzickú bolesť. Je ale hlavné, aby veci boli uveriteľné a nestal sa z toho okamih, ktorý je na silu vytvorený. Bola mi ponúknutá nádej, kedy som dúfala, že určité postavy prežijú. Dokonca som sa snažila čítať medzi riadkami a nájsť aspoň malú nádej na záchranu. Ale konečný efekt sa mi páčil ešte viac. Hneď od začiatku som začala sympatizovať s hlavnou postavou. A túžba po pomste bola našim spoločným cieľom.

Pri tejto knihe som si musela zahryznúť do jazyka. Bez označenia kapitol sa mi čítalo trochu ťažšie no napokon som si zvykla. Jedným z negatív tejto knihy beriem fakt, že pri predstavení postáv som dúfala, že sa objavia aj informácie z ich minulosti. Kedy by sa mi dostávali ešte viac pod kožu a tie otázky, ktoré sa nachádzali v mojej hlave by dostali správne odpovede.

Druhá hlavná postava, čarodejnica, ktorá svoju moc získavala za pomoci vody bola pre mňa potešením ale niekoľkokrát aj bodom úrazu. Chcela som vedieť viac. Chýbali mi informácie o jej mágií. Hranice, ktoré mohla dosiahnúť. Čo všetko, dokáže a čo je už nad jej sily. To bol ten okamih, ktorý mi chýbalo trochu histórie z jej života. Rovnako, ako história Vladyka. Nehovorím o tretej generácie z druhého kolena ale aspoň nejaké momenty z minulosti, ktoré by mi pomohli postavy spoznať ešte o čosi detailnejšie. Chcela som vedieť všetko! o ich rodinách, detstve, myšlienkach, túžbach. Moje srdce si žiadalo minimálne ešte štyri také dobrodružstvá, aby bolo dostatočne uspokojené.

Svet, v ktorom sa príbeh odohrával sa ukazoval a prezrádzal postupne. Na začiatku prišli okamihy, kedy som bola zmätená a nevedela som si priradiť niektoré okamihy, ale napokon som sa do toho dostala.

Sú dva druhy slobody. ,,Sloboda bojovníka, ktorý sa nedá zotročiť a radšej zahynie v boji. A sloboda smrti. Tú si zvolí, ak by mal o prvú možnosť prísť”.

Na konci prišiel jeden okamih, kedy som sa bála spádu, ktorým sa príbeh uberal. Ale ako inak, autorka mi opätovne vedela vyraziť dych z pľúc a urobiť to úplne inak. Za tento počin som nesmierne vďačná! Knihu napokon ako celok hodnotím veľmi kladne. Čítanie som si užila a kniha padla za necelé dva dni. Rozhodne odporúčam siahnuť po tejto knihe.

Na záver by som sa chcela Kataríne S. poďakovať za knihu, ktorú mi venovala na recenziu pri osobnom stretnutí. Veľmi si to vážim a domov som išla s úsmevom od ucha k uchu.