You Only Get One Shot - napíš príbeh, ktorý rozhodne o tvojom osude - Vydavateľstvo Príbeh
You Only Get One Shot – napíš príbeh, ktorý rozhodne o tvojom osude

Čo by ste urobili, keby vás niekto požadoval, aby ste napísali najlepší príbeh svojho života, aby vás mohli posudzovať online? Závisí na tom váš život. Štyria známi autori dostanú e-mail s informáciou, že sú zodpovední za samovraždu. Ich antagonista dáva jasne najavo, že sa chce pomstiť a oni nemajú inú možnosť. Ich úlohou je uverejniť na internete najlepší príbeh, aký si dokážu predstaviť a čakať na rozsudok. Každý spisovateľ, plný viny, úzkosti a dokonca aj niekoľkých vražedných sklonov, spriada svoj príbeh a dúfa v to najlepšie. Bude to súťaž ich životov. Koho príbeh vyhrá? Prežije niekto?

You Only Get One Shot
Title: You Only Get One Shot
ISBN: 978-1548671518
Page Count: 132
Format: E-book
Značka:

Šikovná, krátka novela, ktorá v sebe ukrýva štyri poviedky. Spôsob, akým boli príbehy prepojené sa mi od začiatku páčil. Štyria autori hororových príbehov dostávajú znepokojivý email v ktorom sú pravidlá jasne stanovené. Môžu svojim písaním za niekoho smrť? Akú poviedku si vyberú, ktorá má rozhodnúť o ich osude? Musia napísať svoje najlepšie dielo, zverejniť ho a čakať na ďalšie pokyny.

Na začiatku spoznávame Fionu. Jej poviedka nesmie názov The Wrong Girl. Únos mladého dievčaťa mal byť jednoduchý. No únoscovia nepočítali s tým, čo sa v nej schováva. Rodičia dievčaťa sú pripravení ju nájsť a pomstiť sa. jednoduchá poviedka, ktorá mala zaujímavé finále bola pre mňa dobre zvoleným začiatkom. Spočiatku som sa obávala, či sa budem vedieť začítať do príbehu krátkeho rozsahu. Predsa len pre porovnanie. Kniha má 132 strán. V knihe sa nachádzajú štyri poviedky, nejaký úvod do deja, predstavenie postáv a samotné zakončenie knihy. Tým pádom každá z poviedok mala rozsah len niekoľko strán. No aj napriek tomu si myslím, že autorom sa podarilo vytvoriť atmosféru a čítanie prvej poviedky ma bavilo.

Druhá autorka, ktorá bola predstavená sa volala Diane. Mala šťastie, že svoj príbeh mala takmer hotový ešte pred samotnou výzvou. Poviedka nesmie názov Rezerection. Poviedka opisuje príbeh vojaka, ktorý dostal jasné rozkazy. Čo sa týka samotnej poviedky, prezrádzať dej by bolo pre mňa až hriechom, keďže by to vzalo predstavu čitateľovi. Ale musím povedať, že Diane ako postava a taktiež aj jej príbeh bol pre mňa o niečo menej zaujímavý, ako prvá poviedka.

Ako tretia postava sa predstaví Drexl. Pri ňom musím len vyzdvihnúť výborné spracovanie, čo sa týka postavy. Je to presne ten typ postavy, ktorý vám bude liezť na nervy, ktorého nebudete mať v láske ale aj tak sa dostane pod kožu. Pri prečítaní emailu s ním neotrasie, neprejaví žiadne emócie. Dokonca som si myslela, že bude jeden z tých, kto sa na neho vykašle a bude si žiť svoj otravný, namyslený a egoistický život ďalej. Ale napokon aj on sa predviedol v poviedke, ktorá nesie názov Feral. Poviedka bola odzrkadlením jeho charakteru. Namyslený, egoistický muž, ktorý žije z peňazí vlastného otca. Má v pláne zistiť, ako žijú deti, ktoré vychovávajú divokí vlci. Nebolo pre mňa prekvapením, akým smerom sa ubrala poviedka. Ale musím povedať, že bola iná, ako tie predchádzajúce a páčila sa mi. Možno je to spojené s tým, že sa mi páčia zkazené postavy, bez chrbtovej kosti, ako bol Drexl.

Simon je posledný zo zmieňovaných autorov. Na prvý pohľad milý chlapík, ktorý má problémy s financiami. Jeho poviedka nesie názov Summoned. je ťažké opísať poviedku bez toho, aby som neprezradila nejakú dôležitú časť. Ale môžem aspoň zmieniť, že sa v nej nachádza aj náznak brutality a to sa mi páčilo.

Samotný koniec knihy, kde sa ocitnú všetci štyria autori tvárou v tvár svojmu nepriateľovi sa mi taktiež páčil. Možno to nebolo nič nepredvídateľné. Predsa len na začiatku bolo už niekoľkokrát spomínané, že pôjde o hru na život a na smrť. Jeden víťaz a štyria porazení. Ich postupné “vyraďovanie” bolo možno miestami urýchlené ale kniha si stále držala svoje tempo. Koniec príbehu, kde sa objavil už len antagonista s poslednými slovami bolo pre mňa príjemné ukončenie celej novely.

Kniha sama o sebe sa mi páčila. Jednoducho napísaná v spolupráci dvoch autorov. Zaujímavé poňatie novely, kde sa objavili aj štyri krátke príbehy, ktoré dokonalo zapasovali do hlavného príbehu. Kniha sa čítala ľahko. Mala svoje tempo, atmosféru. Možno táto kniha nepatrí k tým, ktoré by mi vyrazili dych a ja by som mala nutkanie si ju prečítať o niekoľko mesiacov opäť, no bolo to príjemné čítanie. Určite sa porozhliadnem po ďalšej tvorbe od autorov a vám odporúčam prečítať si túto knihu.