Dozorcovia – Každá lúpež so sebou nesie aj následky

Adam Matejík a Šimon Duban sa o tejto skutočnosti presvedčia nanajvýš osudovým spôsobom, keď vykradnutím predajne patriacej zvláštnemu starcovi odkryjú hrôzostrašné tajomstvo. Nepotrvá dlho a obaja zistia, že ich čin so sebou prináša tie najdesivejšie následky. Dokážu vykúpiť nielen seba, ale aj svoje milované osoby skôr, než ich stihne trest nemilosrdných dozorcov?

Dozorcovia
Title: Dozorcovia
ISBN: 978-80-570-2009-7
Page Count: 249
Format: Brožovaná

Začiatok knihy nás zavedie do okamihu vlúpania. Dvaja muži sa rozhodli svoj život zmeniť a obohatiť sa o nejaké peniaze aj o predmety z obchodu šamana. V knihe sa mi páčilo, že dej sa odohrával z pohľadu oboch lupičov a dávnych priateľov Adama a Šimona. Neprekážalo mi, že sa pohľady striedali, ba naopak. K deju knihy mi to pasovalo oveľa viac, ako keby sa mala kniha odohrávať z pohľadu jedného človeka.

Postavy v deji boli vykreslené jednoducho. Mali sme možnosť vidieť vzťah Adama so svojou rodinou a vzťah Šimona s priateľkou. Dej knihy sa pohyboval v rozpätí dvoch dní, takže nebol priestor k zapojeniu minulosti postáv. Na jednej strane sa mi to páčilo. Nevznikali hluché miesta, ktoré by boli vykreslené len minulosťou postáv. Ale na druhej strane musím podotknúť, že k postavám som si nevedela vybudovať dostatočne dobrý vzťah. Charaktery boli rozdielne. Či sa jedná o povahové črty alebo životný štýl. Adam, hlava rodiny, musel myslieť na blaho svojich najbližších. Paradoxom je, že k srdcu mi prirástla vedľajšia postava deja a presnejšie povedané, jednalo sa o jeho dcéru. Páčili sa mi okamihy v ktorých sa nachádzala aj jej odvaha, ktorú mnohokrát preukázala. Šimon bola postava, od ktorej som si sľubovala skutočne veľa! Nemôžem hovoriť o tom, že by ma sklamal, skôr musím podotknúť, že mi vadilo, ako sa rozprával so svojou priateľkou. Neviem si pomôcť, ale označovanie: miláčik, láska, zlatíčko, mojko… takmer pri každom jednom oslovení mi už zvieralo srdce a zatváralo oči. Ale to je len malý, prehliadnuteľný detail.

Dej knihy

Musím podotknúť, že sa mi páčilo, ako dej bol zasadený do slovenského prostredia. V knihe sa nestretneme s typickými menami, ako je Jack alebo Joe, a to sa mi nesmierne páčilo. Je to určite veľkým plus pre túto knihu. Dej knihy bol nabitý akciou. Naháňačky, vlúpačka, určité psychické rozpoloženia na základe ukradnutia vecí a nejaká tá naháňačka autom alebo strieľačka. Musím povedať, že sa mi to páčilo, ale! Len malé ale… niekedy sa mi zdalo, že tých hľadaní postáv a podobne bolo až priveľa. Stále tam niekto niekoho hľadal, prenasledoval, chcel dostať a podobne. Hoci stále je to lepšie, ako keby sa kniha mala nachádzať len v mŕtvom bode so suchými dialógmi. Ale aj to, že dej knihy bol zasadený do dvoch dní, si zobralo svoju menšiu daň. Ako som hore spomínala, nedostala som priestor k tomu, aby som si dostatočne obľúbila hlavné postavy.

Mysteriózne prvky

Dej knihy je založený aj na mysterióznych prvkoch, ktoré mi urobili radosť. Najradšej by som sa podelila o každý jeden detail, ktorý sa mi vnáral do pamäti, ale týmto spôsobom by som skazila zážitok každému čitateľovi, ktorému by sa kniha dostala do rúk. Môžem ale aspoň spomenúť, že kniha obsahuje kliatbu a rôzne bytosti, ktoré sú s ňou úzko späté. Môžem podotknúť, že na autorovom mieste by som sa rozhodne nebála tých prvkov využiť viac a určite vo väčšej miere.

V prvom rade by som chcela veľmi pekne poďakovať autorovi za možnosť prečítať si jeho knihu vo forme spolupráce. Kniha sa mi páčila od prvého okamihu, kedy mi prišla domov. Páči sa mi obálka, ktorá hraje farbami, a musím podotknúť aj to, že väzba knihy je natoľko príjemná, že dokázala prežiť niekoľko ciest autom sem a tam a nevidno na nej ani len jednu malú chybičku. Prekvapila ma milá komunikácia s autorom, kedy nemal problém odpovedať na moje otázky a vypočuť si názor na svoje dielo. Musím podotknúť, že kniha je vydávaná vlastným nákladom. Na záver by som chcela povedať, že túto milú malú knižku, ktorá sa zmestí do každej tašky odporúčam. Bola to príjemná jazda, ktorú by som hodnotila 3,5/5 hviezdičiek.