Iron Flame - nekonečný let v podobe čítania - Vydavateľstvo Príbeh
Iron Flame – nekonečný let v podobe čítania

Knihu som prečítala v spoločnom čítaní s Baškou a musím povedať, že doposiaľ mám zmiešané pocity. Kniha je vystavená v mojej knižnici pri prvom diele, z ktorého som bola nadšená. Áno, aj ja patrím medzi skupinu čitateľov, ktorým sa táto séria páči. Je niekedy zaujímavé zahliadnuť recenziu na Fourth Wing (Štvrté krídlo) a vidieť konverzácie, výmeny názorov a podobné situácie. Na jednu stranu je zábavné, že kniha dokáže v človeku prebudiť draka, donútiť ho horlivo písať slovo po slove a vyjadriť svoj názor. Ako som povedala, mne sa prvá kniha veľmi páčila. Má v knižnici svoje miesto, rovnako k nej dúfam budú pribúdať aj ďalšie časti. Ale poďme sa spoločne pozrieť, čo sa mi na knihe páčilo a čo zasa nie.

Iron Flame
Title: Iron Flame
ISBN: 978-0-349-43704-0
Series:
Page Count: 640
Format: brožovaná väzba
Edition: 1
Series Number: 2.

Musím sa priznať, že do knihy sa začítať bolo pre mňa oveľa ťažšie ako do jednotky. Medzi čítaním knihy som stihla prečítať ďalších dvanásť, ale nič to nemení na tom, že ako celok sa mi napokon páčila. Aj keď sa nachádzali určité body, kedy mi zuby škrípali a nevedela som sa premôcť.

Hlavná hrdinka Violet a jej ustavičný boj s Xadenom

Zamilovať sa do hlavnej ženskej hrdinky je pre mňa niekedy až nemožné. V prvej knihe som ju vedela pochopiť, vžila som sa do jej premýšľania, fandila jej a bola zvedavá, ako sa dej jej očami bude rozvíjať. Ale počas čítania Iron Flame som mala niekoľko momentov, kedy som dúfala, že padne zo skaly alebo z draka a už sa na nohy nepostaví. Ustavičný boj s Xadenom. Rozumiem, na konci prvej knihy sa naskytlo niekoľko otázok, odhalili sa klamstvá, ktoré boli pred ňou schovávané. Ale v momente, kedy sa začali prvé pochybnosti v jej hlave, či má alebo nemá veriť Xadenovi, vedela som, že nastane nejaký problém. Kniha má niečo cez 600 strán. A minimálne 200 strán nečítame nič iné len to, či mu má veriť alebo nie. Neverí mu, ale priťahuje ju. Neverí mu, ale myslí na jeho dokonalý zadok. Neverí mu, ale chce byť s ním. Chce byť s ním, ale neverí mu. Stále dookola a dookola.

No na jej obhajobu musím povedať, že ma aj prekvapila v niektorých momentoch. Na jej postave sa mi páči, že priateľov a rodinu má vysoko postavenú v rebríčku svojich hodnôt. Taktiež sa mi páči, z nej neurobili nejakú Mary Sue, ktorá okamžite všetko vie a všetko si zaslúži. Bolo veľmi dobre spracované, že ani ona sama nevedela ovládnuť svoje schopnosti. U mňa to je veľké plus! Ale neviem si pomôcť… Aj napriek všetkým okolnostiam mi v knihe vadila práve Violet najviac.

Tajomný Xaden, nová šanca pre Daina?

Stále u mňa ostáva ako obľúbená postava. A v tejto časti? Milujem ho ešte viac! Bola by som najradšej, ak by autorka venovala viac kapitol práve Xadenovi. Vôbec by mi nevadilo prečítať si hoci aj celú knihu práve z jeho pohľadu. Z mojej strany musím uznať, že som videla posun v postave Xadena. Páči sa mi, že autorka sa nebála mu dať ešte viac tajomstiev, a tým pádom skúšať lásku medzi ním a Violet aj v tejto časti. Výborným spôsobom im hádže pod nohy polená a ja sa teším z každej príležitosti, kedy ho mám možnosť vidieť v akcii. Scény, kde vyznáva lásku Violet, kedy jej dal jasne najavo, čo chce (pozor… aj pre mňa bolo prekvapením, čo chce!) som milovala. Vykreslenie tejto postavy sa mi páči. Dokonca aj menšie prekvapenia, ktoré sa čitateľ dozvie niekde ku koncu knihy.

Milovať či nenávidieť. Dain je postava, ktorá mi v prvej časti nesmierne liezla na nervy. Už dlho som sa nestretla s postavou, ktorá by mi vadila tak ako Dain. Ale prekvapivo na základe pár vecí, ktoré sa udiali, sa mi jeho charakter začínal zdať zaujímavý a som zvedavá, či bude jeho cesta rovnako naladená, alebo sa vrátime k nenávisti. Bolo vidieť, že sa s ním autorka vyhrala. Ktovie, kam jeho cesty povedú. Ale tú cestu si veľmi rada prečítam.

Škola, vyučujúci, draci

V druhej časti série sme mali možnosť dozvedieť sa čo-to viac o samotnej škole. Teší ma to, keďže v prvej časti k tomu nebolo veľmi veľa priestoru. Aj keď sa v tejto knihe trocha viac dozvedáme o škole, prekvapilo ma jednanie profesorov. Stále sa mi v hlave vynárajú otázky, kto ich učí, ako ich učí. Mali sme možnosť nahliadnuť do niektorých vecí, ale dúfam, že dostaneme ešte priestor. Objavil sa tam dokonca nový záporák. Ale napokon to pre mňa bolo veľké sklamanie. Svoje plány dával až príliš jasne najavo. Niekedy mi prišiel viac vtipný, ako krutý. Škoda len, že ten vtip nebol v tom dobrom slova zmysle.

Čo sa týka drakov v tejto časti, mali sme o trocha viac priestoru ich spoznať. Za to dávam knihe veľké plus! Mojou srdcovou záležitosťou sa stáva Andarna. Jej charakter sa mi páčil natoľko, že by mi nevadilo prečítať si knihu len o nej. Veľmi sa mi páčili scény, kde sa objavila.

Kniha sa mi páčila. Viem, že po vydaní tretej časti sa určite vrhnem na pokračovanie. Niektoré scény boli až nesmierne zdĺhavo napísané, kedy ma odrádzali od deja. Nevadilo by mi, ak by kniha mala hoci aj o 150 strán menej a dej svišťal jedna radosť. A taktiež koniec knihy ma presvedčil o tom, že budem netrpezlivo čakať na nové dobrodružstvá, rozuzlenia a zamotávania deja! Kniha vo mne zanechala mnoho myšlienok a pocitov. Kladných aj záporných, ktoré sa navzájom bijú. Verím, že aj tento diel si na internete vyslúži niekoľko zaujímavých konverzácií medzi čitateľmi, kde budú názory na dielo rozdielne.

Recenziu od Bašky si môžete prečítať tu