Pikantné čítanie na večer: Neonoví bohové.

Máte radi grécku mytológiu? Dychtíte po pikantnosti a badboyovi, ktorým je len na verejnosti zlatíčko s dobrým srdcom len pri vás? Tak táto kniha je len pre Vás, to nebudem klamať. Pozor, teraz začnem pokúšať! Sexy Hádes, kráľ Dolného mesta a len mýtus? A Persefona, miláčik spoločnosti a moderného mesta Olymp, ktorá túži len po úteku. Ale utečie do správnej náruče? Bude túžba po slobode väčšia ako túžba po tele a hrátkach s Hádom? Objaví sa láska či to bude len o pudoch, vášni alebo vzájomnej príťažlivosti? Dozviete sa, keď si prečítate tento pikantný príbeh od zahraničnej autorky, ktorá sa nebojí písať aj erotické scény a málo ich nie je, to mi verte!

Neonoví bohové
Title: Neonoví bohové
ISBN: 9788027704552
Series:
Page Count: 336
Format: 1
Series Number: 1

Recenzia môže obsahovať niekoľko spojlerov!

Knihu Neonoví bohové napísala americká autorka Katee Robert, ktorá je aj najpredávanejšou podľa New York Times, a Entertainment Weekly jej písanie nazývajú „neskutočne sexy“. Z jej kníh sa spolu predali dva milióny kópií. Žánrom, ktorým sa prevažne venuje, sú romantika a fantasy. V českom jazyku jej vyšli zatiaľ len prvý a druhý diel série Temný Olymp. Bohužiaľ zatiaľ jej ostatné diela si môžeme prečítať len v angličtine.

Kniha je v českom jazyku, takže čo sa týka gramatických chýb, k tomu sa ja vyjadrovať nemôžem, keďže som neštudovala český jazyk, iba slovenčinu. No vyjadrím sa tak maximálne k typografickej stránke a grafike. A potom prejdem k recenzovaniu samotného príbehu a postavám, a v závere (ne)odporúčaniu knihy.

Grafika knihy sa mi naozaj páči. Obálka je lákavá (oveľa viac ako pokračovanie série), akurát nerozumiem, prečo prebal?  Z môjho uhla pohľadu mi prebal knihy príde úplne zbytočný, ak sa pod ním nachádza ten istý obrázok a text. Čo sa týka vnútra, áno, fialová farba je skvelá, kvitujem aj mapu mesta, ktorá vám ako čitateľovi dopomôže k predstavivosti – ja som ju úprimne videla len raz a ostala mi v pamäti až do záveru.

Príbeh ako samotný zaujal, autorka vytvorila svoj fiktívny svet, kde síce využila mená a postavy z gréckej mytológie, no vytvorila fiktívne mesto Olymp, ktoré bolo rozdelené (Horné mesto a Dolné mesto) riekou Styx. V Hornom meste bol najvyššie postavenou postavou Zeus, to je asi všetkým jasné. Bol to starší pán, ktorý túžil po Hére. Jeho osobnosť mi prišla veľmi krutá, je túžiaci po moci, mysliac si, že je najmocnejší. Demeter, matka Persefony, sa od Zeusa veľmi nelíšila. Túžba po moci bola prehnaná až tak, že bola ochotná kvôli tomu spraviť všetko. Sestry Persefony boli spomenuté, no ich charakter bol len tak povrchovo opísaný – z pohľadu Persefony. Čo sa týkalo postavy Háda, autorka jeho charakter vymyslela veľmi zaujímavo, pravú tvár schovával za masku, v podstate nik netušil, kým je naozaj, teda iba tí z Dolného sveta. Kvitujem, ako sa tu autorka vyhrala s jeho osobnosťou, pripravila si pre čitateľa aj zaujímavú minulosť o ňom. Jeho charakter je jednoducho pre ženy príťažlivý, nie len opisom vonkajšia, ktorý autorka opísala v texte, ale aj jeho vnútornej stránky. Persefona je postava, ktorú si buď obľúbite, alebo vám bude vadiť. Jej charakter je zaujímavý, pretože sa dosť podobá matke. Je cieľavedomá, no aj veľmi láskavá na druhej strane. Má cieľ, no je ho ochotná zmeniť pre dobro jej okolia – pre ľudí, ktorých miluje a zbožňuje. Je ochotná skúšať nové veci, nemá strach.

Ako som písala vyššie príbeh je zaujímavý, to sa musí uznať. Autorka si zvolila formu ich, jej štýl je príjemný, čitateľný (ale môže to byť aj prekladom, keďže originál v angličtine som nečítala). Kapitolky rozdelila; jedna bola z pohľadu Persefony, druhá z pohľadu Háda, preto vie čitateľ ako sa hlavné postavy cítia, čo prežívajú a aké sú ich myšlienky. Okrem toho, autorka sa aj vyhrala s krásnymi opismi prostredia Dolného sveta. Taktiež tam nechýbali erotické scény, s ktorými sa taktiež autorka poriadne vyšantila. Opisy a detaily, no aj mierne zaujímavé techniky a prostredie. Zápletka, ktorú si autorka pre čitateľov pripravila, bola jednoduchá, no v závere sa s tým pohrala a záverečné vyvrcholenie naozaj prekvapilo.

Očakávania som mala, no úprimne, bola som milo prekvapená po dočítaní. Očákavala som dark romancu, ktorá bude plná sexu, bez poriadnej zápletky, bez poriadnych opisov (prostredia). Že charaktery postáv budú len povrchovo opísané. Ale mýlila som sa. Bola to dobrá kniha, ktorú určite odporúčam.

0%
0%
0%