Druhá polovica dvadsiateho prvého storočia bola časom rozkvetu v oblasti osídľovania cudzích planét. Bol rok 2092 a ľudstvo slávilo úspech v podobe založenia dvoch nových útočísk pre väčšinu pozemských tvorov. Napriek všetkému bolo nutné ísť ďalej a blížil sa čas začať s prácami na tretej planéte – tmavom púštnom mieste s názvom Calliope. Na opustenej stanici tejto planéty však došlo k výpadku spojenia so Zemou a vesmírna spoločnosť DSS potrebovala daný problém čo najskôr vyriešiť. Samuel Lepsner – jeden z jej najskúsenejších zamestnancov – sa podujal na misiu s cieľom situáciu preskúmať a následne sa aj postarať o jej nápravu. Mal na to vystačiť sám, sprevádzaný len svojím verným psom Dingom, no len málokto predvídal nebezpečenstvo, v ďalekom vesmíre vyčkávajúce na svoj prvý stret s ľudskou rasou.

Nedohľadno
Title: Nedohľadno
ISBN: 978-80-570-2669-3
Page Count: 242
Format: Brožovaná
Značka:

Do rúk sa mi dostala druhá kniha (aj napriek tomu, že táto kniha je prvotinou) nádejného autora Lukáša Kordiaka a ja som sa s radosťou pustila do čítania. Na začiatok musím povedať, že kvalita knihy ma nesmierne potešila. Či sa jedná o veľkosť knihy, ktorú si človek vezme so sebou všade, kde sa len dá, alebo o kvalite väzby. Autor knihu vydal ako samovydavateľ a je vidieť, že do nej vložil mnoho času aj prostriedkov. Ale poďme sa spoločne pozrieť knihe pod zúbok.

Dej knihy

Dej knihy sa mi zo začiatku zdal pomalším. Miestami som mala pocit, že sa do knihy neviem začítať. K hlavnej postave som si nevytvorila vzťah. Mala som menšie obavy, ako to pôjde s čítaním ďalej. Ale napokon musím povedať, že kniha ma niesmerne prekvapila. V určitom bode sa to vo mne zlomilo a ja som sa nevedela odtrhnúť. Pretáčala som jednu stránku za druhou a chcela som vedieť, kam bude kniha smerovať. Dej knihy je zameraný predovšetkým na psychologické aspekty hlavnej postavy, čo mi vôbec neprekážalo. Brala som to ako plusový bod. V niektorých okamihoch mi správanie hlavného hrdinu prišlo zvláštne, miestami až nelogické. Možno pri dvoch veciach som si pomyslela, či to myslí vážne. Ale aspoň ma toto správanie rozosmialo. Ide len o subjektívny názor na vnímanie postavy, ktorá si musela prechádzať samotou len v doprovode svojho štvornohého priateľa.

Aj napriek tomu, že kniha sa zdá na prvý poľhad ako kratšie dielo, nemusíte sa báť. Nachádzalo sa tam dosť akcie a druhá polovica knihy išla dostatočne svižne na to, aby som knihu prečítala do pár hodín. Nevedela som sa odtrhnúť, prežívala som niektoré veci s postavami. A presne tieto vlastnosti vo mne vždy evokujú, že sa jedná o dobrú knihu.

Takže ak by som mala zhrnúť stvárnenie deja a celého sveta, v ktorom sa kniha nachádzala, znelo by to takto. Dej sa zo začiatku zdal pomalší, neskôr sa to rozbehlo a naladila som sa na správnu vlnu. Psychická stránka postáv bola v niektorých veciach dominantejšia ako vyobrazenie sveta. Nejedná sa o negatívum.

Ako som už na začiatku písala, nevedela som si vytvoriť vzťah k hlavnej postave. Ale keď začali vznikať nové interakcie s postavou, ktorá sa tam následne objavila, páčilo sa mi to. Autor nezabúdal ani podstatnú vec, ktorá je pre mňa osobne dôležitá. Zameral sa na vykreslenie psychiky postáv. Zvládanie ťažkých situácií. Nič nebolo ružové, kedy by to postava zvládala hravo bez jedinej zlej myšlienky.

Nemôžem zabudnúť na tú najdôležitejšiu postavu pre mňa, ktorá sa v knihe nachádzala. Mám obrovskú slabosť, ak niekto použije zviera. V tomto prípade išlo o psa menom Dingo. Od prvého momentu som vedela, že to bude láska na prvý pohľad. Ale ako to býva, okamžite prišli obavy, či sa mu niečo počas knihy náhodou nestane. Prežije to? Nerozhodne sa ho autor zabiť? Niekedy mám pocit, že je mi vyslovene jedno, či zomrie postava alebo nie. Ale ak sa má niečo stať zvieraťu, moje srdce krváca.

Romantická linka? Tú by sme v knihe našli len ťažko. A práve tento fakt sa mi na knihe nesmierne páčil. Autor vedel ukázať, že napísať knihu sa dá aj bez toho, aby sa tam nachádzala nejaká romantická linka. V momente, keď sa na scéne objavila ďalšia postava, prišli aj chvíle smiechu. Interakcia medzi Samuelom a novonájdeným spojencom bola príjemná na čítanie.

Cudzia rasa. Ako by som mohla na tento fakt zabudnúť. Miestami mi tam chýbalo viac opisov. Viac pozornosti, ktorá by bola na nich upriamená. Vyobrazenie boja medzi nimi a ľudmi bolo príjemným spestrením a dokonca príšlo aj na prelievanie krvi! Moja temná stránka duše bola uspokojená.

Chcela by som sa v prvom rade poďakovať autorovi za poskytnutie knihy na recenziu. Jedná sa o autorov debut a ja musím povedať, že odviedol dobrú prácu! Kniha sa mi páčila, štýl autora mi bol sympatický a stránky sa pretáčali jedna radosť. Chcela by som autorovi popriať veľa úspechov v jeho ďalšej tvorbe a dúfam, že všetci o ňom budeme ešte mnoho dobrých vecí počuť a hlavne čítať!

Ak by ste si chceli prečítať recenziu na druhú knihu od autora, môžete si ju prečítať tu.